SEPANTAS MASA BERLALU

Assalammualaikum w.b.t.

Hari ni genap sudah masuk 23 Ramadhan kita bpuasa..seminggu je lagi untuk masuk ke bulan Syawal, iaitu bulan kemenangan bagi umat Islam. =)
Cepat kan masa tu berlalu pergi. Sememangnya amatla rugi manusia itu jika tidak manfaatkan masa yang ada ni dengan sebaiknya..

Sedih pun ada tinggal beberapa hari lagi yang tinggal untuk kita memperbanyak amal ibadah dan merebut segala ganjaran yang ada dalam bulan mulia ni. Entah tahun hadapan masih adakah lagi peluang untuk kita bertemu lagi, wahai RAMADHAN... =< 

Bukan bermakna lepas Ramadhan, kita kurang amal ibadah, tapi bulan Ramadhan adalah bulan paling ISTIMEWA yang KHAS Allah SWT beri pada hambaNYA..umat Nabi Muhammad saw, jadi kita patut bersyukur..dan menghargai masa yang DIA telah beri pada kita, dan kerana hingga kini kita masih bernafas dan dapat lagi menyambut bulan Ramdhan dan berpeluang untuk melakukan amal ibadah secara berganda. InsyaAllah, semoga hati ni sentiasa IKHLAS dalam melakukan amal ibadah keranaNYA dan diterima. Semoga mendapat RAHMAT dariNYA..amin..

Boleh jadi ini Khamis terakhir dalam bulan Ramadhan kan..kalau kita Raya Khamis depan la..huhu..da siap persiapan untuk raya ke? Ingat tau, shopping tu shopping juga, tapi jangan leka hingga lupa nak menambah amal ibadah..untuk tambah 'catatan di kitab kanan' kita ni..rugi sangat2 kalau tak menambah amal ibadah kita dibulan yang Allah SWT telah KHUSUSkan untuk umat Kekasih yang paling dicintaiNYA, Muhammad saw.. ^_^

Owh ye...hari ni buka kat Google..ternampak plak.. ;p








Lepas tu semalam dapat email dari ZALORA


hehehehe ^,^ thanks je la..but no..huhu
Sekian,Wassalam =)

Post a Comment

20 Comments

  1. ya Allah...sedihnya rasa Ramadhan dah nak habis...kejap betul masa berlalu...bila fikirkan amal ibadah yg x berapa nak cukup ni..rasa sangat2 rugi T_T

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah..moga bertemu ramadan tahn depan..aamiin

    ReplyDelete
  3. semoga kita akan bertemu lagi dengan ramadhan akan datang ^_^

    ReplyDelete
  4. Btol tuh sis yaya . Rasa kejap sgt je dah nak msok syawal . Begitu pntas skali masa berlalu . :')

    ReplyDelete
  5. salam cik yaya..
    rasa syahdu dah saat ni kan nak berpisah ngan bulan ramadan.. moga tahun depan kita diberi kesempatan lagi bertemu ramadan..aminn..

    ReplyDelete
  6. Salam... harini jumaat terakhir pada ramadhan tahun ini, semoga kite diberi kesempatan untuk bertemu lagi di hari jumaat ramadhan yang akan datang...amin..

    Selamat bershoping ye cik yaya..
    http://rujukvitaminku.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. semoga amalan kite berkekalan walaupun selepas ramadhan. insyaALLAH :D

    ReplyDelete
  8. Mudah2an kita bertemu lagi dgn ramadhan yg akan dtg. huhu

    psst, happy birthday.. =)

    ReplyDelete
  9. happy birthday, walaupun aku wish lambat sket.

    ReplyDelete
  10. Happy birthday Yaya! May all your wishes come true! Allah bless you~ :D

    ReplyDelete