MOVIE REVIEW : MUNAFIK 2

Assalammualaikum wbt.


Telefilem yang menjadi perbualan terhangat dipasaran sekarang. Mengutip kutipan yang mencecah belasan juta ringgit. Betul kan jika Yaya silap. atau sekarang dan mencecah puluhan juta. Allahu. Alhamdulillah jika benar. Dapat belas juta tu pun dan syukur yakmat kan. Pasti tidur lena la semua kru / pelakon semua yang terlibat dalam pembikinan filem Munafik 2 ini.

Memang merupakan sambungan kepada filem Munafik yang pernah ditayangkan sebelum ini. Filem yang lepas pun BOX OFFICE juga kan. Bila lihat perkembangan yang begitu baik ini, jelas sekali boleh dilihat FILEM MELAYU masih lagi boleh diterima oleh penonton dinegara kita ni. Atau rakyat Malaysia memang suka filem yang berunsur seram ni? Mungkin juga dilihat dari segi arahan filem oleh siapa,kan. Syamsul Yusuf sememangnya seorang yang berbakat besar. Anak kepada penerbit terkenal, Dato' Yusuf Haslam. Kemana tumpahnya kuah jika tidak ke nasi, kan.

Siapa yang masih tidak menonton filem ini? Rugi jika tidak lihat sendiri di pawagam. Masih ada tayangan lagi tau. Jadi pada sesiapa yang belum menonton filem ini, boleh la pergi tengok. Pasti tidak akan menyesal. Berbaloi dengan tiket wayang yang dibeli.

Sebuah filem yang sangat 'kena' dengan budaya hidup rakyat Malaysia. Sesetengah la.Bukan semuanya, ye. Juga memberi banyak peringatan pada kita semua termasuklah yang sedang menaip ni.hehe. InsyaAllah.

Antara babak menarik dalam filem MUNAFIK ni







Pengalaman Yaya semasa menonton filem ini, pada mula memang sedikit seram (yela tu sikit.. =p) dah la pergi menonton wayang seorang diri. Nasiblah bukan tengok sorang-sorang dalam panggung tu,kan. Sebab tu Yaya pilih untuk menonton filem ni di siang hari.haha. Jadi kuranglah sedikit rasa KURANG BERANI tu..hehe tapi itu cuma dipermulaan. Rasa seram tu bertukar jadi sedih dan hampir nak mengeluarkan air mata juga la bila tiba dipenghujung cerita. Eh bukan Yaya je tau. Rasanya sesiapa yang menonton dengan penuh kusyuk filem ini juga merasa perkara yang sama. Alhamdulillah. Itu sebenarnya tanda masing-masing sedar diri bukan seorang yang sempurna, setiap hari melakukan dosa tanpa disedari. Dan tiap taubat dan keampunan yang kita pohon pada ALLAH SWT pula, entah diampunkan atau tidak, tawakal sahaja pada NYA. Sesungguhnya DIA Maha Pengampun akan pada hambaNYA kan. InsyaAllah.

Kesimpulannya, filem ni memang TERBAIK! Rating dari Yaya? 5*****! Tahniah Syamsul Yusuf dan juga semua pelakon dan kru yang terlibat. Usaha, penat lelah anda sememangnya tidak sia-sia! KEEP IT UP!!! 

SUBHANALLAH!
ALLAHUAKBAR!

Siapa yang dah menonton juga filem ini? Sila la komen sepatah dua dibawah ni =) 

Sekian, Wassalam.

Post a Comment

4 Comments

  1. Sha tak tonton filem ini.. Dan tak mungkin untuk menonton.. Tak berapa nak berani sangat.. Tambah dengan soun sistem dalam wayang yang kuat ya amat.. Mahu terkejut terkejut sha nanti..

    ReplyDelete
  2. belum lagi...rasanya tunggu tonton kat rumah jer la kot sbb kalau kat panggung mau nanti pengsan heheeh

    ReplyDelete
  3. Sudahhh! Saya sudahhh ! hehe..best kan, ha ah..part last sedihh wooo...kesian gila ahh Ustaz Adam punya nasibb........ semoga kita jauh dari ajaran sesat tuh semua..AMIN

    ReplyDelete
  4. nampanya yaya slh seorg penyumbang kepada kejayaan filem ni mencapai RM40 juta ;-)

    ReplyDelete