Saturday, 8 September 2018

MOVIE REVIEW : ALPHA

Assalammualaikum wbt.


Filem arahan Albert Hughes ini juga tidak kurang hebatnya. Pertama kali Yaya menonton filem begini. Mengisahkan seorang remaja yang bernama Keda, mencuba untuk hidup seorang diri di kawasan yang penuh mencabar selepas dia dibiarkan mati diwaktu pertama kali pemburuan bersama suku Cro-Magnon.


Keda yang tersedar dari pengsan amat terkejut apabila mendapati dia ditinggalkan oleh kaumnya yang menyangka beliau sudah pun mati. Disebabkan musim sejuk bakal tiba, Keda sedaya upaya mencari jalan pulang yang sebelum ini mengambil masa hampir seminggu untuk dia dan kaumnya yang lain untuk sampai ke kawasan pemburuan tersebut.

Mula je garang,asyik bergaduh..lepas tu..haaa

Dalam pada perjalanan pulangnya, Keda telah telah bertemu dengan seekor serigala yang cedera. Serigala itu tercedera kerana sekumpulan haiwan itu sebelumnya telah mengganggu Keda dan Keda telah mencederakan salah seekor dari haiwan itu demi untuk mempertahankan dirinya.

BFF dah pun.. ^o^

Dipendekkan cerita, Keda dan serigala yang cedera itu akhirnya menjadi kawan baik dan bersama-sama menempuh segala cabaran dan bahaya yang mendatangi mereka sepanjang perjalanan pulang Keda ke kampungnya sebelum musim sejuk tiba. 

Berjaya atau tidak Keda dan serigala sampai ke kampung halamannya, korang perlu menonton filem ini bagi yang belum menonton. Ianya adalah sebuah cerita yang menarik.

Ok. Itu sahaja yang dapat Yaya kongsi review dengan korang mengenai filem ini. Rating yang Yaya boleh bagi selepas menonton filem ini adalah 3.5/5.

No comments:

Post a Comment

Sponsor





Popular Posts