Saturday, 28 July 2018

RESEPI : CUCUR KEJU @ CHEESE

Assalammualaikum wbt.

Hari ni nak share 1 resepi menarik. Tak tahu korang pernah cuba atau tidak. Kalau belum, jom cuba! Ni bukan cucur biasa-biasa tau. Naik taraf dah. Hehe Dengan bahan yang mudah dan cara membuatnya pun senang, boleh la dibuat untuk makan sarapan atau minum petang gitu.

RESEPI CUCUR CHEESE


Bahan-bahan : 

▣ 2 CAWAN TEPUNG GANDUM
▣ 2 CAWAN AIR PANAS
▣ 3 @ 4 SUDU BESAR GULA
▣ 1 SUDU KECIK GARAM
▣ CHEESE POTONG PETAK

Cara-cara:

1. Satukan semua bahan diatas.

2. Bila dah sejuk, boleh bulatkan atau buat la bentuk ikut suka kome. Tapi yang penting cheese @ keju yang telah dipotong petak tu, korang masukkan dalam cucur yang korang bentukkan tadi.

3. Lepas da bulat-bulatkan, boleh terus goreng seperti biasa.


**p/s : bahan air panas tu sebaiknya gunakan air yang baru mendidih tau. Baru menjadi. Bukan yang acah-acah panas tu. Hehe. Macamanalah acah-acah panas ye =p 

Kredit gambar : Fieza Sofea
Jemput makannnnn!!

Sekian,Wassalam
Selamat Mencuba!

12 comments:

Sponsor