SEKADAR RENUNGAN : ISTERI ANUGERAH ALLAH SWT

Assalammualaikum wbt



Firman Allah SWT:
“Kaum laki-laki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita, oleh karena Allah telah melebihkan sebagian mereka (laki-laki) atas sebagian yang lain (wanita) dan karena mereka (laki-laki) telah menafkahkan sebagian dari harta mereka. Sebab itu, maka wanita yang shalih ialah yang taat kepada Allah lagi memelihara diri ketika suaminya tidak ada, oleh karena Allah telah memelihara (mereka). ” 
[An-Nisaa’: 34]

“Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antaramu rasa kasih dan sayang. ” 
[Ar-Ruum: 21]

Orang mukmin yang paling sempurna imannya ialah yang paling bagus akhlaknya dan sebaik-baik kalian adalah yang paling baik terhadap isterinya

Wahai kaum Adam yang bergelar suami atau bakal bergelar suami..ketahuilah apa tanggungjawab anda sebagai SUAMI..jika isteri memiliki kekurangan, maka lengkapkanlah dia dengan ILMU dan DIDIKAN AGAMA.. 

Sekadar ingatan bersama..WaAllahuA'lam
Sekian,Wassalam 

Post a Comment

7 Comments

  1. Alhamdulillah..selamat pagi dear :)

    ReplyDelete
  2. dh mcm ready nk kawen cik yaya ni, hikk...

    ReplyDelete
  3. Bukan mudah jadi suami. Suami bukan sekadar gelaran je, tapi kat bahu mereka ada beban dan tanggungjawab berat yg menanti. Sy respect suami yg sgt menghormati isteri. Moga kita dijodohkan dgn lelaki baik inshaALLAH...

    ReplyDelete