BILIK UNTUK DISEWA

Assalammualaikum w.b.t.
Ada sesiapa yang sedang mencari BILIK SEWA tak?? atau mungkin sedang cari RAKAN SEBILIK? Yaya boleh rekomen 1 laman web yang boleh dipercayai ni kat korang yang sedang mencari BILIK SEWA. Diulangi, BILIK SEWA..bukan RUMAH SEWA ye..

Buat sesiapa yang sedang mencari BILIK SEWA terutama disekitar Lembah Klang, boleh try cari di laman web ni:


Memang banyak laman web lain yang korang boleh tengok dan cari tapi laman web yang Yaya rekomen ni lebih spesifik @ khas bagi yang mencari BILIK SEWA. Malah bukan bagi mereka yang sedang mencari BILIK SEWA je, bagi sesiapa yang tengah cari RAKAN SEBILIK pon boleh juga cari di laman web hidup.my ni. Korang cuma perlu masukkan ciri-ciri yang korang nak bagi yang tengah cari BILIK SEWA atau RAKAN SEBILIK di ruangan yang telah disediakan. 

Contoh bagi yang sedang cari BILIK SEWA:

1. Pergi ke laman sesawang ' HIDUP.MY ' ni
*Boleh pilih bahasa kat atas tu ikut kesenangan & kefahaman korang ye..*

2.Seterusnya boleh 'scroll' ke bawah untuk cari apa yang korang nak..
BILIK SEWA atau RAKAN SEBILIK/ROOMATE
3. Klik 'Find a room' bagi yang sedang mencari BILIK SEWA..macam kat bawah ni..
Dari situ boleh cari area BILIK SEWA yang sedang dicari tu..
(kebanyakannya ada disekitar lembah Klang)
Boleh juga dicari berdasarkan range harga berapa yang korang nak..macam yang Yaya nampak min.RM100 pun ada tau..dan maks. pun ada,beratus juga la..ikut kemampuan korang,ok.

Untuk lebih details mengenai BILIK yang sedang dicari tu boleh klik
'More Search Option'..dan akan dapat dilihat seperti dibawah ni..
*Memang details uolss... =)*


Contoh bagi yang nak mencari RAKAN SEBILIK/ROOMATE tu:

Boleh ikut cara/step seperti dalam gambar ni. =)
1. Pilih
2. Cari lokasi yang hendak dicari
3. Klik 'cari' / 'Search'

Pencarian BILIK SEWA / RAKAN SEBILIK ni lebih sesuai pada orang-orang yang kurang mampu atau nak save bajet. Tak kira untuk yang masih belajar/student, yang bekerja, atau mungkin juga baru berkahwin. Bagi student yang nak save duit poket korang, daripada sewa rumah, better korang sewa bilik je,kan. Sama juga lah bagi yang dah bekerja, tapi belum mampu lagi nak sewa or beli rumah. 

Bagi yang telah berkahwin pula, mungkin korang baru mendirikan rumahtangga, sementara nak kukuhkan semula kewangan tu, xkan nak duduk rumah family lagi kan (tapi kalau rumah family korang tu besar sampai korang boleh main kejar2 dalam tu,terpulanglah k.. =p) dan mencari BILIK SEWA adalah salah satu tindakan yang boleh juga diterima. Dalam masa korang nak berdikari sendiri, boleh juga jimatkan wang untuk masa depan korang. Ingat, banyak lagi komitmen yang korang perlu hadap lepas ada tanggungjawab ni. Jadi, segala apa cara yang boleh menjimatkan wang,yang korang boleh buat, buatlah,ye. Demi kesenangan masa hadapan.

Antara yang bagus mengenai laman web HIDUP.MY ni juga, mereka ada sediakan juga ruang KHAS bagi mereka yang ingin MENGIKLANKAN mengenai BILIK SEWA mereka..jadi tak perlulah korang susah payah nak cari laman web or berhempas pulas + pening pale apa info yang perlu dimasukkan untuk mengiklankan BILIK SEWA korang tu coz semua dah disediakan oleh laman web HIDUP.MY ni..apa yang perlu dibuat cuma korang perlu daftar/register dalam laman web ni secara PERCUMA/FREE je ok! seperti cara dibawah:

*Sebelum mengiklankan BILIK SEWA, anda perlu daftar terlebih dahulu*

1. Daftar dan mula buat pengiklanan tentang BILIK SEWA anda dengan 
memasukkan ALAMAT penuh dan muat turun gambar-gambar BILIK 
yang hendak anda sewakan tu..

dan HELLOO..korang yang hendak menyewakan bilik ni, PLEASE / TOLONG guna gambar bilik sebenar, jangan ambil gambar bilik dari GOOGLE yang cantik+bersih dengan niat nak menipu orang yang bakal sewa bilik korang tu..coz sekarang Yaya tengok kebanyakan laporan2 tentang penipuan macam ni dah tersebar luas. Please be honest ye. (ini pesanan/ingatan dari Yaya sendiri,ok)

2. Lepas dah buat iklan dalam laman web ni, boleh lah VIRAL 
kan tentang iklan bilik sewa korang ni kat mana-mana..
FACEBOOK, TWITTER, INSTAGRAM, BLOG ke..
ikut suka korang la camana pun..

3. Cek email korang. Pastikan email dari HIDUP.MY ni xpergi ke SPAM korang tau..sebab dengan cara tu korang dapat/terima pesanan dari pengguna/bakal penyewa bilik korang tu

4. Lepas dapat pesanan, boleh lihat dengan lebih terperinci mengenai maklumat
bakal penyewa dan jika berpuas hati@menepati ciri-ciri penyewa yang korang nak,
boleh la trus 'GRAB' / hubungi mereka,ye!
^_^

Macamana, mudah kan nak cari BILIK SEWA atau cari RAKAN SEBILIK/ROOMATE sekarang dengan HIDUP.MY ni..semua maklumat terperinci ada..korang cuma perlu rajin mencari dan for sure berhati-hati ye..tak kira di semua laman web pun begitu juga..kalau berurusan melalui 'ONLINE' ni segala perkara perlu dititik beratkan untuk kemudahan dan kesenang kita sendiri nanti.. =)

Jangan lupa kalau kurang faham apa yang Yaya jelaskan kat sini, nak tahu lebih lanjut tentang BILIK SEWA ni boleh pergi ke laman web 

Psst: Sila viralkan perkara ni pada rakan2,sedara mara atau sesiapa je yang sedang mencari BILIK SEWA, yang sedang mencari RAKAN SEBILIK atau yang ingin mengiklankan bilik sewa mereka, ok! Tidak kira diseluruh semenanjung Malaysia mahupun yang di Sabah/Sarawak. Semuanya menjadi mudah dihujung jari anda..~ ^_^

Semoga bermanfaat.
Sekian,Wassalam.. =)

Post a Comment

4 Comments