RESEPI STEVIA : BLUEBERRY YOGURT

Assalammualaikum w.b.t.

Hari ni Yaya nak share lagi resepi menggunakan gula STEVIA. Macam sebelum-sebelum ni nye entri resepi STEVIA yang INI, Yaya ada share masak guna STEVIA, now korang xperlu masak, just guna bahan sedia ada, tambah STEVIA je untuk bagi manis.Hehe..

Resepi kali ni adalah BLUEBERRY YOGURT specialty untuk orang yang sedang berdiet @k@ menjaga pengiraan kalori pemakanan dalam seharian. cam Yaya ahaks! (asyik2 macam Yaya..harharhar..) ^o^ 

Bahan-bahan:
                             
1. STEVIA
2. Nestle Natural Set Yogurt (yang ASLI tau!)
3. Jem xkisah jenama apa tapi kalau boleh SUGAR FREE yee.. =)

Cara-cara:




- Ambil beberapa sudu besar Nestle Natural Set Yogurt, masukkan ke dalam mangkuk. Terpulang individu nak makan berapa banyak..huhu



- Masukkan pula 2-3 sudu besar Free Sugar Bluberry jem. Campur ke dalam mangkuk yang berisi yogurt tadi,ye.
- Gaul sebati. 




- Bila dah sebati, baru TITISKAN 2-3 titis STEVIA (Yaya guna dalam 2 titis je.Tu pun da manis..aumm ^_^ ) ke dalam mangkuk yogurt yang dah digaul sebati dengan Bluberry jem tadi.
- Gaul lagi sebati
Dah siap! Untuk hiasan boleh guna apa2 je. 
Macam Yaya kat atas ni guna 'Coklat rice' jeee..
Ikut kreativiti korang la nak tabur apa... Orait!

Banyak kebaikan STEVIA ni.Bukan setakat untuk diguna pada minuman tapi apa juga bahan makanan kita seharian. Demi kesihatan yang lebih baik, tukarlah daripada gula putih ke pemanis semulajadi STEVIA ni..InsyaAllah, peluang untuk mendapat penyakit DIABETIS akan berkurang..Sentiasa amalkan pemakanan yang lebih sihat,ye..

Untuk info lebih lanjut tentang produk STEVIA boleh KLIK SINI.

Sekian,Wassalam.. =)

Post a Comment

12 Comments