Thursday, 11 July 2013

RENUNGAN : KONSEP TUDUNG ISLAMIK

Assalammualaikum w.b.t.



Buat PENDESIGN, PENJUAL & PEMBELI
Berhati-hati la ye...

*Peringatan untuk Yaya sendiri juga..huhu..nasib baikla bukan jenis terikut sangat fesyen berhijab ni..pkai pon biarla murah asalkan menutup seperti yang disuruh oleh syarak. ^,^* ok. 

Lagipun, dalam bulan Ramadhan ni, elok la ubah sikit-sikit cara berhijab tu kepada yang lebih cantik mata memandang..biar orang xpandang,asalkan ALLAH SAYANG <3<3<3 ^_^

Sekian,Wassalam.. =)

34 comments:

  1. thx infonya...gulppp terasa sadisnya diri ini sobsss

    ReplyDelete
  2. semoga menjadi renungan kita semua bersama :)

    ReplyDelete
  3. Yup,betul tu ..biar simple-2 sudaa.. sedap mata memandang juga ditambah hati yang ikhlas :D

    ReplyDelete
  4. yup betul tu yaya.. i agree with that.. >_<
    insya Allah bulan ramadhan ni kita jadikanlatihan buat kita ubh penampilan diri kita sikit demi sikit ke arah yang direhdai Allah.. >_<

    ReplyDelete
  5. salam cik yaya..
    anna pon perasan juga fesyen skrg..
    macam2 design yang dibuatnya..
    sekadar tutup rambut je pon tapi bahagian dada masih lagi ketat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..
      hrap kita xterikut2 dgn gaya trend skrng yg tidak mgikut syariat..hmm

      Delete
  6. Sekarang ni orang pakai tudung macam-macam gaya. hehe. pelik2 orang tak pernah buat pon ada.. Ade yang pakai semata-mata nak tutup rambut je.. tu yang salah tu. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itula..kdng pon pelik jg..hm.
      mgkin itu salah satu pmulaan bg mereka yg nak bhijab kot..

      Delete
  7. biasa lah kita perempuan ni kadang2 terlupa.. kalau dah sakan bershopping tu.. huhu.. sy kalau bab2 tudung dan pakaian ni, En. Barney jaga sgt.. beli tudung taknak yg jarang, biar lah labuh, taknak itu, taknak ini.. mula2 dulu merungut jugak.. tapi lama2 faham lah, baru sedar... huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. samala jg kan cik aisya..
      yaya sblm ni pun xsedar..da 'dewasa' ni bru la ade ksedaran skit..heee =D

      Delete
  8. memang banyakkan pilihan dan style tudung sekarang nih. pelik2 pun ada. yang penting aurat dan tidak melangkaui agama.

    ReplyDelete
  9. peringatan untuk diri saya juga yaya... thanksss yer.. seronok bc cerite awk..

    jom exchange link : http://rujukvitaminku.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. lepas ni mesti ada fesyen tudung saji lak.hehehe

    ReplyDelete
  11. tak kira murah atau mahal yang penting menutup aurat kan yaya :)

    ReplyDelete
  12. lalu yang dipakai cik yaya seperti di profil blogger itu islamik tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupon menutup dan tidak nmpk leher
      jujur ia xislamik lagi tu..

      *ok..tukar pic..sbb tu pic lame..^_^ tq ingtkan*

      Delete
  13. masih dalam proses memperbaiki..

    tq yaya.. ;)

    ReplyDelete
  14. Thanks for sharing this Cik Yaya. Sama2 kita perbaiki diri ye :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..same2 la kita perbaiki diri =)

      Delete
  15. dekat nak raya ni mcm2 fesyen tudung dah keluar, pilihlah tudung yg menepati kriteria menutup aurat :D

    ReplyDelete
  16. InsyaAllah yaya.. lana pun nak berusaha juga tutup aurat dgn lebih baik.. Pelan2 lah kita.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..same2 la kita ke arh yg lebh baik ye lana =)

      Delete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016