Thursday, 7 February 2013

ALANGKAH INDAHNYA HIDUP INI.....

Assalammualaikum w.b.t.

Masih lagi dibulan Rabiulawal...Lagu ni kalau nak menjiwai kena pada tempat..contoh,sowang2 lam bilik....duduk relax,tenangkan fikiran,or baring smbil buka lagu ni...hayati lirik..pasti akan mengalir air mata..trust me..
IF YOU LOVE RASULULLAH S.A.W...

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
Kan pasti mengalir airmataku
Kerna pancaran ketenanganmu

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kukucup tanganmu
Moga mengalir keberkatan dalam diriku
Untuk mengikut jejak langkahmu

Ya RasulAllah ya HabibAllah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya RasulAllah ya HabibAllah
Kami rindu padamu

Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim
Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kudakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku ungkapkan
Hanya Tuhan saja yang tahu.

Ya RasulAllah ya HabibAllah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya RasulAllah ya HabibAllah
Kami rindu padamu

Kutahu cintamu kepada umat
"Ummati ummati"
Kutahu bimbangnya engkau tentang kami
Syafaatkan kami

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
Kan pasti mengalir airmataku
Kerna pancaran ketenanganmu

Ya RasulAllah ya HabibAllah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya RasulAllah ya HabibAllah
Kami rindu padamu

Ya RasulAllah ya HabibAllah
Terimalah kami sebagi umatmu
Ya RasulAllah ya HabibAllah
Kurniakanlah syafaatmu

Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim
Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim
Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim
Allahumma solli 'ala Muhammad
Ya Rabbi solli 'alaihi wa sallim 

Hmm...terlalu rindu rasanya....mmg indah hidup ni andai dapat bertemu dengan kekasih Allah ini..
Sekian,Wassalam...............

45 comments:

  1. tak dapat bayangkan mcmana kalau dpt jumpa kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg xterjngkau dek akal...
      xkn boleh terucp dgn kate2..

      Delete
  2. lagu ni memang menyentuh perasaaan.... hu hu hu...mendalam maknanya...

    ReplyDelete
  3. salam cik yaya :)

    masa ayie taip kat komen nih..ayie tgah khusyuk dengar lagu raihan nih...hehe :)

    sebuah lagu yg dah lama ayie dengar..pernah ayie dengar byk kali menerusi kaset ori nya yg abg ayie beli pd ketika itu.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..
      yela..lagu ni kan mmg lgu lame..^_^

      Delete
  4. teringat zaman sekolah nyanyi lagu ni..:)

    ReplyDelete
  5. alangkah indahnya hidup ni kalau dpt b'temu dgn Baginda Rasulullah S.A.W walaupun sekadar dlm mimpi kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye...tp siapala kita utk bjmpe dgnnya walaupun skdr dlm mpi.......

      Delete
  6. nice sharing dear.. :)
    Sangat tenang bila dengar..

    ReplyDelete
  7. memang best lagu ni..buat jiwa rasa tenang je :)

    ReplyDelete
  8. Suka lagu ni..sangat menyentuh perasaan..

    ReplyDelete
  9. SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S.A.W

    ReplyDelete
  10. tenang je dgr..... thnkz share... :)

    ReplyDelete
  11. .....Kutahu cintamu kepada umat
    "Ummati ummati"
    Kutahu bimbangnya engkau tentang kami
    Syafaatkan kami..........

    macmana dgn kita., bnyak mana sunahnya yg kita amalkan.....

    alhmdllah cik yaya kita ni mkn ikut sunah eik., :) ada la jugak kan..,

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika kita sygkan ssorng,sntiasa sebut namanya...
      jika sygkan Allah,,sygkan Nabi SAW...bnyk2 la sebut namanya =)

      Delete
  12. lame tak dengar lagu nie. tapi kita sedar kita tak layak nak bertemu dengan kekasih ALLAH T.T

    ReplyDelete
  13. bella suke lagu ni . sayu je dengar . kalau dengar tengah malam , mesti mengalir air mata :')

    ReplyDelete
  14. Perkongsian yang menarik..suka :)

    ReplyDelete
  15. bila kita ikhlas dengan niat kita ingin bertemu rasulullah saw, patuh dengan sgl jaran dan sunnah nya, sentiasa segar di bibir berselawat kepadanya..insya Allah, Allah maha mendengar.

    ReplyDelete
  16. salam cik yaya
    Suka juga lagu ni.

    P/s
    Ta dh tukar gambr pd profil blogger harap maklum.

    ReplyDelete
  17. dari dulu smpi skarang , shiyda suka dgr lagu ni :')
    eh jom join : http://shiydaaqma.blogspot.com/2013/02/hijabster-giveaway-by-shidaizy-boutique.html

    ReplyDelete
  18. bersyukur dengan nikmat yang diberi ...ucapkanlah alhamdulillah :D

    ReplyDelete
  19. Rindunya pada Rasulullah.. moga kita menjadi antara umatnya yang mendapat syafaat Baginda.. amin...

    ReplyDelete
  20. One of my fav song.syahdu kan nashid ni

    www.bidadarigojes.blogspot.com

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016