Saturday, 28 May 2011

DAUN vs LIPAS


VS 

Assalamualaikum w.b.t..
hi u ollss...pe khabar?da makan ka??
^o^

Ni haa..yaya nak citer 1benda..berlaku mase yaya ikot ayah nak g amik mak lik keje. Sebelum tu nak gtaw la..yaya ni ade rabun jauh..tp macam da rabun dekat pon ade dah ni rasenyer..ish3..cian tol yaya ni..da macam orang tua.. -_-".....

Citernyer gini..Yaya baru je buka pintu kete..baru je nak landing kaki kat lantai kete tu, terus nampak ade sesuatu bergerak, terus yaya angkat kaki balik kuar dari kete..huhu mase tu belum sempat duduk lg..bru nak letak kaki je.. Yaya terus jerit tapi xkuat la..cume trperanjat sikit jek.. kate dengan ayah, "ayah..ada lipass!!" ayah aku kate "dok la kat sebelah"..sebelah tu-yg aku nampa 'lipas' tu kt tmpt dudk belah kiri, jadi duduk blah kanan la..Lepas tu, bila aku da tukar tempat duduk..aku tengok 'lipas' tu xbergerak pon..aku pon dengan beraninya ambik sandal yang aku pakai terus pukul 'lipas' tu..tapi yang dai apa kowang taw??huh! masa aku pukul terasa leper jek..aku pon dengan mata yang rabun ni..ditmbh dengan gelap plk sbab masa tu malam, tekan2 mende alah tu..alaa..macam rase la.."betul ke lipas yang aku nampak ni" kate aku dalam hati..huhu..rupenyer....................................DAUN!!dah layu yang berwrna coklat!! alahai...sakit je ati..mata aku ni da teruk beno nih..lipas ngan daun pon da xtaw beza...adessss! Aku senyum sorang2 je lepas tu..mengenangkan kerabunan aku yang semakin teruk..huuuuu.... >,<

2 comments:

  1. Cik yaya,
    Tak kan la dalam ade lipas. Hheeee....nasib baik daun je...hheee

    ReplyDelete
  2. huhu..manela taw..yela..owg rabun mmg cmni.. >,<

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016