CERITA HARI INI...

Assalamualaikum w.b.t.
Hi u olls..pe habaq ari ni?baik ka?? ^_^

Hari ni Yaya rase cam bnyk je nak wat entri..huhu..almaklumla..bape ari da x update..lamo terpendam ni ha..hahaha...erm..1st nye nak citer pasal ape yer...haaaa...Yaya nak cakap pasal news terbaru yang Yaya baru taw..actually isu ni bukn la baru..tp perkara ni kira yg terbaru la sebab dengar nyer blog ni baru diketahui umum pada awal minggu ni...iaitu blog yang telah menyebabkan semua umat Islam di negara ni terasa tercabar dengan kenyataan-kenyataan yg telah di buat oleh blog ni..haaa..mesti korang da bole agak kan pasal blog yang aku nak citer ni..yer! semestinye blog 'makcik hajjah' tu yang telah mencetus kontroversi pada seluruh umat Islam di negara ni..ni blog dier-http://makcikhajjahsittalwuzara99.wordpress.com. Tapi rasenyer dah xde lagi sebab SKMM da sekat blog tu..n dengarnye jgk 'makcik' tu masih xputus asa utk mencari jalan mengucar-kacirkan umat Islam.Berhati2 lah ye..

Pada orang2 yang da penah bc entri tu mesti rase geram yg teramat dan marah. Samela jugak Yaya..rase marah sangat. Geram der..sape yg xgeram kalo kate mcm tu pada Agama Islam kita yg suci ni..Tapi Yaya nak citer jugak la..masa Yaya baca entri tu..terasa macam nak join komen kat entri 'makcik' tu...sebab da geram sangat..da siap nak taip kat komen ni......tapi lama Yaya fikir....buat apalah dilayan 'makcik' xbetul tu..maki2 dia lagi..dia bukan ada perasaan..Yaya rase dia lagi suka orang layan dia macam tu..siap kalo baca komen2 tu kunyah2 makan kopok, tengok komen kome macam tengok wayang siap gelak2 lagi..-itu lah yg Yaya fikir..buang masa layan orang macam tu..korang kalo nk komen atau bagi nasihat orang2 macam tu xpyh la maki2...jangan jadi macam 'makcik' tu yg Yaya tengok entri dia dari atas sampai bawah penuh dengan perkataan2 yang xpatut kita sebut..jadi janganla jadi orang2 yg tergolong cm 'mkcik' tu..kalo nak bg nasihat xkire la korang marah sangat2 ke atau geram sgt2 mcm Yaya ni..pon geram n mara sgt wat la dengan cara yang betul..dengan cara yg lembut-mksud Yaya perkataan tu sopan la sikit..yg penting kita sebagai umat Nabi Muhammad S.A.W dan hambaNya ni da jalankan tugas iaitu menasihati mereka2 yang telah tersesat dari landasanNya. Mereka nak ikut atau tidak itu terpulang..Islam itu tidak pernah memaksa hambaNya utk beriman kepadaNya..Dia telah beri kita akal dan fikiran yang waras,jadi gunakanlah dengan sebaiknya.

Yaya harap sangat juga sesape yang penah baca blog dia xmudah terpedaya dengan kata 'makcik' tu..Yaya pon bukanlah baik sangat tapi Yaya masih boleh fikir yang mane betul n yang mana tak betul..dan apa yang 'mkcik' tu kata semua dusta semata dan Alhamdulillah...sikit pon iman yang ada dalam diri ni xbergoyang langsung bile baca blog 'makcik' tu yang kita tak tahu sape sebenarnya dia, apa agama dia, yang bagi Yaya sengaja mahu memecahbelahkan anak cucu Adam spy ikut tersesat seperti dia. Sentiasa tanam dalam diri korang, PERCAYA pada rukun Iman, rukun Islam, sentiasa percaya ALLAH s.w.t tidak pernah tidur dan sentiasa memerhatikan gelagat hamba2Nya..sesungguhnya Dia Maha Mengetahui apa yang kita tak tahu dan apa yang dibuat oleh manusia2 di akhr zaman ni termasuk 'makcik' tu, dah tertulis sejak azali lagi..itu kehendakNya. Salah satu ujian buat kita yang masih waras ni spy tidak menjadi slah sorang yang tergolong dlm kalangan orang2 yg mungkar. Setiap perbuatan ada pembalasan. Dunia ni sebenarnya hanya menanti waktu untuk ketibaan kiamat. Apa pun yg paling penting korang harus mendalami maksud sebenar isi yang terkandung dalam Kitab Al-Quran, tahu cerita sebenar pada zaman Nabi kita dulu supaya tidak mudah trpedaya dengan hasutan Syaitan yang sentiasa berada di sekeliling kita yang pernah berjanji pada Allah s.w.t bahwa mereka akan sentiasa menyesatkan anak cucu Adam, umat Nabi Muhammad yang beriman pada akhir zaman ini supaya mengikuti dan menemani mereka di neraka Jahannam kelak..

Astaghfirullahhalaziim....semoga tiada hambaMu yang tersesat kerana hasutan musuh2 Islam ini.Aminn.. Renung2kan...........da selamat beramal.. =)

Post a Comment

0 Comments