PENGGANTI SUAMI

Assalammualaikum wbt.
Salam 8 Syaaban 1439h


Di tanah perkuburan, seorang ustaz yang alim lagi warak mendekati wanita jelita yang baru kehilangan suaminya…

Ustaz: (Berbisik) "Saya turut berdukacita atas pemergian suami kamu. Semoga suami kamu ditempatkan dalam kalangan orang beriman.."

Wanita: "Mudah-mudahan. Terima kasih ustaz" (Sambil teresak menangis)

Ustaz: "Kamu tak boleh lama² hidup dalam kesedihan. Bolehkah saya menggantikan tempat suami kamu...???"

Wanita: "Ustaz serius..??!!!"

Ustaz: "Ya betul, saya serius ingin menggantikan tempat suami kamu...!!"

Tiba-tiba wanita itu berkata kepada si penggali kubur…

Wanita : "Pak cik..!! Tolong korek semula kubur suami saya kerana ustaz ini ingin menggantikan suami saya....!!!

Ustaz: "ALLAH..."

(Sekadar hiburan dipetang hari.. ^o^)

Sekian, Wassalam.. =)

Post a Comment

0 Comments