Wednesday, 21 February 2018

TERIMA AKU SEADANYA..

Assalammualaikum wbt.


MAMPUKAH DIA MENERIMAKU SEADANYA

Kau tak perlu menahan nafas bila mengambil gambar untuk kelihatan kurus, Kau tak perlu lagi menyiksa diri menahan lapar hingga menggigil kerana ingin kelihatan seperti model.

Kau tak perlu memaksa diri memerah keringat hanya kerana dia yang mahukan dirimu seperti yang dia mahu, sehingga dia tidak boleh menerima keadaanmu ketika ini.

Jodoh yang terbaik adalah mereka yang sanggup menerima kita seadanya. Bukan hanya kerana rupa dan harta tetapi yang lebih penting adalah agama dan akhlak yang terpuji.

Apa yang lebih utama adalah memfokuskan diri dalam memantapkan lagi ibadah dan ilmu, kerana itu jauh lebih berguna dan membawa manfaat di masa akan datang.

Akhlak yang terpuji itu jauh lebih baik dari hanya terlihat cantik pada penampilan dan rupa. Kerana satu hari nanti anak-anak sangat memerlukan ibu bapa yang mampu mendidik mereka menjadi insan yang berguna di dunia dan akhirat.

Fokuslah untuk perbaiki diri, memantapkan lagi amal ibadah, menimba ilmu agar tiba satu masa Allah menghadirkan mereka yang terbaik untuk kita.InsyaAllah.

Sepertiman Firman Allah SWT:

"Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri 
dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, 
dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. 
Sesungguhnya pada yang demikian itu 
benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir." 
(Surah Ar Rum 30:21)

Sekian perkongsian dari Yaya. Terima kasih buat yang sudi singgah membaca dan sekaligus dapat sedikit ilmu dan info yang Yaya tolong share juga ni. Moga ada manfaat buat yang membaca. Segala teguran berhemah dan ke arah kebaikan adalah amat dialu-alukan. Maaf andai ada tersilap bahasa, informasi. Segala yang baik itu dari Allah dan yang lemah itu dari diri Yaya sendiri.

Wassalam...=)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts