Monday, 29 January 2018

REVIEW MOVIE : MAZE RUNNER - THE DEATH CURE

Assalammualaikum wbt.
Salam 12 Jamadilawal 1439h


MOVIE : MAZE RUNNER - THE DEATH CURE
Rate : 8/10 @ 4****

HAMPIR seminggu dah MOVIE : MAZE RUNNER - THE DEATH CURE ni ditayangkan dipawagam. Terlewat pula Yaya nak buat review pasal movie ni sedangkan dah tonton di pawagam sejak hari pertama movie tu ditayangkan. Masa hari Rabu (24.01.2018).

Dah masuk thriller yang ke-3 dah MOVIE MAZE RUNNER ni kan. Siapa yang dari awal mengikuti cerita ini dari 1st thriller lagi pasti nak tengok yang ke-2 dan yang seterusnya. Nak tahu apa kesudahan yang berlaku pada Thomas dan kawan-kawannya yang lain?

Actually Yaya pun hampir ingat-ingat lupa macam mana pengakhiran cerita ni masa thriller yang ke-2 tu. Jadi masa tayangan movie yang ke-3 ni start, jadi 'blur' sikit.haha (masuk pun lambat..mana tak blur..huhu =p)

Di thriller yang ke-3 ni,Thomas masih lagi berusaha untuk menyelamatkan kawan-kawannya dan membawa mereka keluar melarikan diri dari kawalan WCKD (wicked). Dan untuk melakukan hal tersebut, demi menyelamatkan kawan mereka yang terakhir tu, mereka perlu menempuh kawasan lagenda yang lebih mencabar. Lebih mencabar dari kawasan-kawasan lain yang pernah mereka tempuh. Iaitu kawasan yang dikawal penuh oleh WCKD.

Berjaya atau tidak Thomas membawa keluar rakannya yang terakhir itu? Adakah jawapan yang selama ini menjadi persoalan pada mereka semua dapat terjawab? Nak tahu apa kesudahan cerita MAZE RUNNER - THE DEATH CURE ni,korang kenalah pergi menonton buat yang masih belum menonton tu. Terutama peminat yang mengikuti movie thriller ni sejak tahun 2014 (kalau tidak silap Yaya). 

Antara babak-babak filem MAZE RUNNER - THE DEATH CURE







  
Secara keseluruhan yang boleh Yaya beritahu mengenai movie ni, adalah BEST! Dari awal cerita sampai pengakhirannya penuh dengan aksi. Memang tak terasa langsung masa tayangan yang 2jam lebih tu berlalu. Tetau je dah nak habis cerita. Banyak babak yang tidak dijangka berlaku terutama kemunculan orang-orang yang tidak disangka. Yang masa thriller ke-2 tiada, kembali semula di thriller yang ke-3 ni. Memang mendebarkan. 

Review movie ni adalah dari pendapat Yaya. Tak tahulah jika dari pandangan orang lain bagaimana. Yang penting I enjoy my self while watching this movie.hehe Dan tak lupa juga..mengenai suatu perkara yang Yaya suka dengan MAZE RUNNER ni, pelakon utama dia cute bangettt sihh. Tetap cute dari awal movie masa 1st keluar sampai yang ke-3 ni, ke'cute'tan nya (ada ke perkataan ni..haha =p) tu maintain je. ^o^ lol 

<3<3<3 ^,^

Itu sahaja review dari Yaya mengenai MOVIE MAZE RUNNER - THE DEATH CURE ni. Buat yang belum menonton dan ada plan nak pergi menonton nanti, SELAMAT MENONTON ye. Dan please, enjoy yourself! Jangan fikir pendapat negatif mengenai filem ini. Anda perlu menontonnya sendiri. Ok. ^_^

Sekian, Wassalam =)

3 comments:

  1. alah teringin nak gi tengok yang terbaru ni..

    ReplyDelete
  2. teringin nak tengok movie tapi bila ada anak ni kena tengok movie dekat rumah jer

    ReplyDelete
  3. Ingat lg maze runner sebelum ni tergantunh kan

    ReplyDelete

Sponsor





Popular Posts