Thursday, 4 August 2016

MELALUI PENULISAN...

Assalammualaikum wbt.

Sungguh tidak ku sangka. 
Ada juga mengenali diriku ini. Hanya melalui penulisan. 
Ku mampu ungkapkan. Bait bait kata dalam contengan saja. 
Ada yang kata ianya PEMBERI SEMANGAT
Namun tak lebih dari SEKADAR CONTENGAN
Aku cuba buatkan contenganku memperluaskan DAKWAH. 
Wujud sebuah kata-kata indah. Dari hati terus pada penulisan. 
Ada yang memahami jiwa seseorang. Melalui membaca penulisan. 
Hebat sungguh ciptaan MAHA ESA. Ku mampu sebarkan sedikit ilmu. 
Ilmu ALLAH yang harus ku sebarkan. Hanya MAHA ESA menilai kebaikanku. 
Sebar dakwah melalui contengan. Memperluaskan medan dakwah. 
Menceritakan pelbagai kisah. Kisah yang dapat memberi pengajaran. 
Memberi teladan buat manusia lain. 
Ada yang menerima dengan PEMIKIRAN JERNIH
Ada yang tak terima TERASA TANPA KATA...

Wassalam...
#copypaste
#TheTarbiyyah
#deepfromthishearttoo
#salam1Zulkaedah

16 comments:

  1. melaui penulisan pun kita boleh berdakwah.tak payah keluar masuk tv pun..kan??teruskan usaha yang murni ni.:)

    ReplyDelete
  2. follow dan singgah sini
    selamat berkenalan

    ReplyDelete
  3. moga2 dgn penulisan yg baik membuka jln kita utk ke syurga-Nya aminnn

    ReplyDelete
  4. tahniah dear..keep on writing
    salam.singgah.salam.ukhuwah

    ReplyDelete
  5. istiqamah ^^

    *yaya, chatbox kt sini dh buang ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haii..
      bkn buang..tp sbb tuka2 template blog ni hari tu..trus hilang..haha da msuk yg bru tp xklua pula..alhai..dah la buka kt offc mse tu,jd xdela nk ngadap blog je..kntoi nti..lol

      Delete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016