Saturday, 3 January 2015

SALAM MAULIDUR RASUL 1436H

Assalammualaikum w.b.t
ALHAMDULILLAH..hari ni genap 12 Rabi'ulawal 1436h, hari kelahiran Pemimpin dunia yang paling kita sanjungi dan sayangi iaitu Baginda Nabi Muhammad SAW..ALLAHUAKBAR..
Bila bercerita tentang Baginda SAW, kadangkala hati ni tiba-tiba jadi sayu sangat. Hiba. Rindu sangat. Pelik kan...kita tak pernah berjumpa dengan Baginda SAW, bermimpi bertemu dengan beliau apatah lagi, hanya acapkali mendengar namanya disebut-sebut..mendengar kisah-kisah Baginda yang terdahulu, tentang perjuangan beliau, pengorbanan yang beliau telah lakukan demi Agama Islam yang telah berkembang diseluruh dunia seperti sekarang..tapi kita akan menitiskan air mata bila teringatkannya. MASYA-ALLAH..
Itulah antara tanda KEKUASAAN dan KEBESARAN ALLAH SWT..

Yaya sendiri akan rasa sayu bila terdengar kisah Baginda SAW, apabila diceritakan tentang sikap Baginda, rupa Baginda macam yang pernah Yaya update entri sebelum ni kat SINI, ALLAH...rasa teringin sangat nak berjumpa dengan KEKASIH HATI yang satu ni..eh kejap, KEKASIH HATI? Layak ke diri ni nak anggap Baginda sebagai KEKASIH HATI ini..sedangkan sejarah biodata diri, tentang pengorbanan, perjuangan Baginda semuanya pon tak 'KHATAM' lagi, kalau kena tanya ni mau nye terkial-kial nak menjawab..?? ALLAHH..sama2 kita MUHASABAH diri kita sendiri..Baginda telah meninggalkan kepada kita 2perkara, yang dengannya jika kita ikut dan amalkan INSYAALLAH akan berada dijalan ang lurus dengan izin-NYA..iaitu
AL-QURAN
&
SUNNAH SAW

Rindu Muhammadku - Haddad Alwi feat. Vita

Ya robbi bil mustofa
Baligh maqosidanaa waghfirlana mamadho
Ya wa si’al karomii

Demi cinta-Mu ya Allah
Pada Muhammad nabi-Mu
Ampunilah dosaku
Wujudkan harapanku

Ya Rasullallah salamun ‘alaik
Ya rofi ‘assyani wa daroji

Siapa yang cinta pada nabinya
Pasti bahagia dalam hidupnya

*Muhammadku Muhammadku dengarlah seruanku
Aku rindu aku rindu padamu Muhammadku

Kau yang mengaku cinta kepada nabimu
Kau yang mengaku merindukan nabimu
Jika kau benar-benar cinta dan rindu kepada Muhammad nabimu
Buktikan
Taati perintah-Nya tinggalkan larangan-Nya
Teladani akhlaknya
Niscaya kelak kau akan berjumpa dengan Rasullullah
Niscaya kelak kau akan berkumpul dengan Rasullullah

Back to *

Kau ajarkan hidup ini untuk saling mengasihi
Kutanamkan dalam hati kuamalkan sejak dini

Ya Rasullallah salamun ‘alaik
Ya rofi ‘assyani wa daroji

Engkaulah nabi pembawa cinta
Kau bimbing kami menuju surga

Back to *)
JOM SELAWAT... =)

p/s: kalaulah dah ada calon,mesti jadikan tarikh penting ni sebagai hari kebesaran..huhu *paham x?;p

9 comments:

  1. Inshallah, same to you, dan selamat tahun baru Cik Yaya :)

    ReplyDelete
  2. Salam maulidur rasul yaya.. perbanyakkan selawat keatas nabi saw..

    ReplyDelete
  3. Salam maulidur rasul yaya.. perbanyakkan selawat keatas nabi saw..

    ReplyDelete
  4. salam maulidur rasul yaya.. haritu berarak tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. slm mauldr rasul..
      xde pun..duk kt rumah je.. =)

      Delete
  5. slm maulidur rasul cik puteri =)

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016