Thursday, 19 September 2013

RENUNGAN : KESALAHAN DALAM SOLAT

Assalammualaikum w.b.t.

Perkara WAJIB yang kita sering lakukan sebagai umat Islam dan sebagai hambaNYA..dan sering kali juga kita kadang-kadang terlepas pandang sesetengah perkara dan mengambil mudah perkara tu..jadi, sama-sama kita baiki dan audit balik solat kita adakah telah betul sempurna solat yang kita lakukan.....?
Jangan sampai kita menjadi antara orang yang celaka dalam solat..seperti yang telah difirmankan oleh Allah SWT dalam Surah Al-Ma'un : Ayat 4-5
“Maka celakalah orang yang solat”.
“(Iaitu) orang-orang yang lalai terhadap solatnya.”
(Surah Al-Ma'un : 4-5)

p/s: AL-FATIHAH..buat pakcik Yaya yang baru meninggal dunia awal pagi tadi hari ni (sebelum subuh) Smoga rohnya dcucuri rahmat dan dtempatkan bsama dgn orang yang beriman. Amin.

Sekian,Wassalam..

37 comments:

  1. Info yg kita selalu terlepas pandang.. Nice.. :)

    ReplyDelete
  2. great piece of sharing yaya... thanks for sharing...

    ReplyDelete
  3. thanks yaya.. :)

    p/s : takziah..

    ReplyDelete
  4. perkongsian yg bermanfaat..kena pgg btol2 ni..kalau x solat kita sia2 je..jazakillah khairan kathira cik Yaya =)

    ReplyDelete
  5. time kaceh berkongsi ilmu.. sama2 perbaiki..

    Innalillah.. semoga ditempatkan dikalangan orang yg beriman.

    ReplyDelete
  6. salam..
    rupanya banyak perkara yang kita terlepas pandang..harap kita dapat baiki dan buat dengan sungguh-sungguh..

    jemputlah ke blog saya http://www.cahayacinta.com

    ReplyDelete
  7. baik baik..bagus ni seupaya tak lupa, asyiik nak laju je sembahyang kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la...
      kene sentiasa baiki solt kita =)

      Delete
  8. assalamualaikum..:)

    ayie amat berhati² dgn kesalahan² tersebut...^__^

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah, terima kasih utk peringatan yaya :D

    ReplyDelete
  10. kalau kita beringat sebelum solat mmg akan berhati2 lah.. tapi kalau kita xingat memang terbuat juga.. tapi bila dah lama2 ingat n tau kesalahan semua ni. kita xbuat dah nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la perlunye sntiasa perbaiki solat kita kan =)

      Delete
  11. salam takziah..
    al-fatihah..thankz for sharing..

    ReplyDelete
  12. Yang terakhir tu kena hati-hati. Selalu jugak terbuat kalau nak cepat tak habis surah lagi dah mula rukuk. Semoga lepas ni tak berlaku lagi. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sntiasa perbaiki solat ..mn tau bnyk yg tlepas pndang..xsedar kslhn yg dbuat.. =)

      Delete
  13. Nice sharing..Thanx cik yaya...

    Al-fatihah buat pakcik cik Yaya..moga ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman..

    ReplyDelete
  14. Terima kasih atas perkongsian. Kesalahan-kesalahan inilah yang kita selalu lepas pandang.

    ReplyDelete
  15. Hidung tu sunat if i'm not mistaken,wallahu'alam :) info yg bermanfaat alhamdulillah

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016