Friday, 26 July 2013

SALAM NUZUL QURAN

Assalammualaikum w.b.t.

Aminn....

Selamat menyambut Nuzul Quran pada seluruh umat Islam.. Alhamdulillah, hari ni dah masuk 17 Ramadhan,dan kita masih lagi berpeluang untuk berpuasa dan menyambut Nuzul Quran. Semoga kita diberi kesempatan lagi untuk melakukan ibadah puasa Ramadhan sehingga akhirnya. InsyaAllah. Semoga juga segala amal ibadah yang kita lakukan diterima oleh Allah SWT.Amin.=)

Nak tambah pahala lagi hari ni? Jom dengar ceramah dalam video kat bawah ni tentang Hikmah Penurunan Al-Quran secara berperingkat-peringkat  ^_^ 

p/s: korang,hari ni dah masuk juz ke berapa baca Quran? baca perlahan-lahan ye.fahamkan makna ayat Quran yang dibaca tu.biar lambat, jangan cepat habis baca tapi tidak faham maksud ayat.semoga mendapat manfaatnya =) InsyaAllah. *peringatan untuk diri sendiri juga.*

Sekian,Wassalam =)

14 comments:

  1. amin. semoga kita semua diberkati oleh Allah.

    ReplyDelete
  2. Salam Nuzul Quran buat yaya..

    ReplyDelete
  3. salam nuzul Quran cik yaya..
    slamat bercuti jugak :)

    ReplyDelete
  4. Salam Nuzul Quran Cik yaya... Kami kat Johor tak cuti sbb dah cuti Awal Ramadhan.. hehe

    ReplyDelete
  5. salam nuzul quran buat cik yaya.. =)

    ReplyDelete
  6. Salam.

    Tahun ni yaya, lana agak perlahan..

    ReplyDelete
  7. salam nuzul quran yaya.. ;)

    ReplyDelete
  8. masa dgr ceramah aritu ustad kata masa yg paling baik baca quran adalah sblm masuk waktu subuh..


    Bantuan anda diperlukan.. plizz "Bantuan anda diperlukan.."

    ReplyDelete
  9. salam cik yaya..
    salam nuzul al quran juga.. :)

    ReplyDelete
  10. amiin...semoga kita diberkati...kejarlah lailatul qadar di 10 malam2 terakhir ini...

    ReplyDelete
  11. Amin~ moga kita mendapat keberkatanNya.

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016