Wednesday, 14 November 2012

WORDLESS WEDNESDAY - SELAMAT TAHUN BARU!

Assalammualaikum w.b.t.

Doa Akhir Tahun

Dibaca 3 kali selepas waktu asar sebelum masuk waktu maghrib akhir bulan zulhijjah. Barang sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata:
“Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya selama setahun”

Doa Awal Tahun
Cara membaca doa awal tahun hijrah, dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Barang sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata: “Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.





42 comments:

  1. wahh yaya... nice info dear.. tq share..

    ReplyDelete
  2. thanks cik yaya..
    selamat tahun baru juga.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesame..(thanks utk pe ni cik aisya?hee)

      Delete
  3. makasih2 sbb bg inpo ~ hihi :)

    slamat tahun baru cik yaya

    ReplyDelete
  4. salam maal hijrah..thanks for doa:)

    ReplyDelete
  5. sedar tak sedar dah masuk tahun baru kan,cepat je masa berlalu..btw, info yg sgt berguna..;)

    ReplyDelete
  6. wah , bagusnye kamu , hehehe, thx sharing ....

    ReplyDelete
  7. salam maal hijrah dear~! =)
    tutup buku lama,bukak buku baru.
    sama2 kite berhijrah ke arh kebaikan. amin. ^^

    ReplyDelete
  8. selamat tahun baru juga buat yaya :)

    p/s~simple je blog address yaya..citer di sebaliknya pown simple.nice!

    ReplyDelete
    Replies
    1. slmt thun bru cik didiey..
      hehe biasela tu kan..SIMPLE is ME... ^,^

      Delete
  9. nice sharing.. salam maal hijrah, yaya ^^

    ReplyDelete
  10. postingan yang sangat bagus sekali kawan
    pengetahuan yang bermanfaar buat saya, ijin copas yah
    salam sukses dasn terima kasih

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016