Friday, 17 August 2012

APABILA IA HAMPIR MENINGGALKAN KITA......='(

Assalammualaikum w.b.t.

Alhamdulillah....hari ni hari Jumaat..sudah masuk 28 Ramadhan 1433h..Insyaallah Ahad or Isnin kita sudah menyambut Hari Raya pula..cepat kan masa berlalu..taw2 dah nak raya pulak..sedih+gembira pun ada..
Gembira sebab nak smbut hari raya..hari kemenangan umat Islam..sedih pulak bila Ramadhan dah nak tinggal kita.....
(sumber: amik dari fb ;p)
Bertambah sedih bila mengenangkan amalan & Ibadah yang dah dilakukan sepanjng 27hari puasa yang baru je berlalu ni..kita perlu anggap yang Ramadhan ni adalah Ramadhan yang terakhir untuk diri kita..apakah kita sudah melakukan yang terbaik sebagai hamba-Nya dan sebagai umat Nabi Muhammad s.a.w..?? Adakah cukup amalan yang kita sudah lakukan ni..??

Jawapan yang paling mudah adalah, berusaha melakukan yang terbaik dan yang termampu oleh kita..berharap & bertawakkal pada Allah..samada amalan kita diterima atau tidak itu semua kerja Dia..hanya Dia yang berhak menilai kita...tidak kira seberapa teruk+jahat kita dimasa lalu, Dia tidak akan mengambil kira selagi kamu dah bertaubat dan melakukan ibadah di waktu kini semata2 untuk mendapat rahmat+berkat dan redha daripadaNya..

Semoga Ramadhan yang akan berlalu ni, tidak kita tangisi dengan rasa rugi kerana tidak membuat lebih bnyk amal ibadah tapi kita tangisi dengan rasa syukur Alhamdulillah yang teramat2 pada-Nya kerana kita telah dan masih mencuba melakukan sebaik mungkin, dan telah diberi kesempatan untuk menyambut kedatangannya pada tahun ni kerana kita tidak tahu samada kita dapat menymbut pula kedatangannya pada tahun hadapan..Wallahu'alam..

Dah baca entri2 kengkawan blogger yang lain? Ape yang korang bace tuuuu haaa?? Meh, tambh pahala sikit dengar dan ikut sekali Qasidah Istighfr kat bawah ni..dlm bnyk2 bacaan Istighfr, Yaya paling suka+fevret dengar Istighfar yang ni....=)


Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “Berapa banyak orang yang berpuasa tetapi dia tidak mendapat apa-apa dari puasanya kecuali hanya lapar dan dahaga.”
(Riwayat Ibnu Majah)

Renung2kan & 'Selamat Hari Raya' ^_^
Sekian,Wassalam =)

10 comments:

  1. jgn nangis yaya.. jom kita sahur ^^

    ReplyDelete
  2. semoga segala amalan kita diberkati. Insyaallah. ;)

    ReplyDelete
  3. sedih jgk sebab ramadahn dah nak berlalu...cepat sgt mase pergi...selamat hari raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cepat masa blalu kan..
      slmt hri jgk utk cik naira =)

      Delete
  4. Semoga berjumpa lagi di tahun hadapan kann :))

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016