Saturday, 25 February 2012

AYAT-AYAT ♥♡♥♡♥ #16

Assalammualaikum w.b.t

SAYA SAYANG AWAK...

Hari tu kita gaduh. Saya main-main. Awak ingat betul-betul..
Tak taw nak buat mcmne lagi..Lantak awklah -_-

Smlm kita bselisih..Saya buat dunno.Awk pandang saya..
Saya buat dunno jugak..Degilnya saya... ;p

Saya nampak awak,.Saya nak panggil..Tapi awak tak toleh
Sebab saya panggil awak dalam hati.Bodohnya saya..

Awak tegur saya..Saya buat dunno.. (lallalal) Tapi awak tak tahu betapa hepi nye saya ^,^
Saya dengar awak cerita..Awak kata dah jatuh CINTA..Sedihnya saya =<

Awak kuar tgok wayang..Saya pun,..
Awak keluar dengan dia..Saya tengok je.. @_@

Awak kol saya..Megacau betul. >,< Tgh tido lah..=_=...Saya layankan aje.. @o@
Awak cakap awk dah putus...Saya senyum sampai ke telinga ^_^
Tapi awak tak Nampak...saya cakap "kesiannya awak....."
Hipokritnya saya ;p 

Hari ni hari jadi saya..tapi awak luper =( saya sedih...
Tapi takpe.awak bukannya sesiapa..

Awak minta maaf..Saya senyum aje.. ^,^ Saya kata tak kisah..
Awak belanja tgok national tresure..Ish tak romantiknyer >,<

Tapi best per..Saya dapat bunga ^o^ Cantik suker sangat...
Tapi tak tahu sape pengirimnya..Awak Nampak, awak terus balik...

Saya panggil awak..Tapi awak tak toleh
Saya Cuma nak bagitau.."Awak,..!!! LORI!!!!!!

Saya kejar awak..!Awak terus jalan...Saya tolak awak.
Awak jatuh...!

Saya nampak lori..Betul-depan saya..
Kalau ia sempat..Saya nak bagitau.

"Awak...SAYA SAYANG AWAK...!"

*Yes..cite ni telah bnyk kali diperdengar dan dipertontonkan..tp Yaya still nk wat entri ni jgk..hehe sbb citer nyer sheweettttt cgt (wlopon rekaan) ^,^ hrap maklum... =>

Sekian, Wassalam..=)


Sunday, 19 February 2012

AYAT-AYAT ♥♡♥♡♥ #15

Assalammualaikum w.b.t








Semoga kita semua para hambaNya dilindungi dan dilimpahi dgn rahmat dari NYA...

Sekian, Wassalam.. =) ♥♡♥

Saturday, 4 February 2012

SELANGKAH CARA MENCINTAI RASUL ALLAH

Assalammualaikum w.b.t.

Hari ni suda 11 Rabiulawal...sok..?mesti semua tahu..hari apa yg penting esok kan..(tapi ada jugak yg msih xtahu, xsedar..krna leka dengan hal duniawi... =< ) Esok..12Rabiulawal 1433hjrh adlah hari keputraan baginda Rasulullah S.A.W. yg kita cintai...


SEGALA pujian ditujukan kepada Allah SWT , Tuhan semesta alam yg telah bnyk mberi nikmat, yg mhidupkan dan akn mematikan sgla yg bnyawa. Selawat dan salam, dtujukn kpd Nabi Muhammad S.A.W. seorang yg ummi ttpi sgt tinggi drjatnya dsisi Allah SWT. 

Baginda merupakan seorang kekasih Allah yang tetinggi di antara makhluk di bumi dan di langit. Ia lebih mulia daripada nabi, lebih mulia dari seluruh jin dan syaitan, lebih mulia dari seluruh makhluk Allah yang nyata atau ghaib. Baginda menjadi penghulu kepada seluruh para nabi dan rasul.

Ada keterangan mengatakan jumlah seluruh nabi ialah 124,000 orang, di antara 124,000 orang itu, 313 darinya berpangkat rasul, dalam 313 orang rasul itu yang wajib dipelajari dan diketahui 25 orang. Dan dalam 25 orang rasul itu 5 orang darinya berpangkat Ulul Azmi, dalam lima orang rasul Ulul Azmi itu ada seorang yang teristimewa di antara seluruhnya, iaitu Nabi Muhammad S.A.W. yang tercinta <3.

Jadi Nabi Muhammad ini adalah rasul teragung, bahkan kerananya Allah SWT akan mengasihani dan membenci seseorang itu.
Firman Allah SWT yang bererti:

"Katakanlah (wahai Muhammad): Jika engkau (benar-benar) mencintai Allah, maka ikutilah aku (Nabi Muhammad), nescaya Allah mengasihanimu dan mengampuni dosa-dosamu dan Allah Maha Pengampun lagi Penyayang..."
(Ali-Imran: 31)
Demikianlah janji Allah, siapa yang benar-benar cinta kepada Allah mestilah ia terlebih dahulu mengikuti, menuruti dan mentaati Rasulullah S.A.W.maka Allah juga akan mencintai dan mengampunkan orang tersebut, tetapi barang sesiapa yang membenci, memusuhi dan mengingkari Nabi Muhammad SAW, maka Allah juga akan memusuhi, membenci dan tidak meredhai orang tersebut. Begitulah tinggina darjat Nabi Muhammad SAW.

Oleh itu, sangat bertuahlah kita dapat menjadi umat kepada seorang rasul yang terlalu mulia dan agung di antara seluruh makhluk Allah di bumi ini. Apa salah satu cara untuk menunjukkan yang kita ni cinta kepada Rasulullah..? Sila lihat dibawah.....: ^_^
:
:
:
:
:
:
:
:
Bersabda Rasulullah S.A.W.:
"Sesiapa membaca selawat untukku sekali, maka Allah Ta'ala memberikan kepadanya sepuluh selawat. Barang siapa membaca selawat untukku sepuluh kali, maka Allah Ta'ala memberinya seratus selawat dan barangsiapa membaca selawat untukku seratus kali, maka Allah mencatat pada dua matanya dua kebebasan: Bebas dari sifat munafik dan bebs dari neraka, bahkan di hari Qiamat Allah Ta'ala memasukkannya ke dalam syurga bersama-sama dengan mreka yng mati syahid.."

*Bagaimana untuk selawat ke atas Rasul kita yng mulia ini, salah satu cara yang Yaya lakukan adalah selawat 10x sebelum mula solat dan 10x selepas solat..tiap 5wktu ye...=) tapi jika kita berselawat tiap atas pekerjaan yg kita lakukan seperti nk keluar/masuk rumah, memakai pakaian, makan, memandu kenderaan, sewaktu mula kerja, semasa berslaman, dan lain2, pastinya kita dapat berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W lebih dari 100x...dalam kita xsedar.. ^_^ 

Mudah-mudahan kita termasuk ke dalam golongan yang mencintai, merindui serta mengikuti baginda rasul yang mulia, Amin ya Robbal Aa Lamin!



Sekian, renung2kan & selamat beramal! Wassalam.. =>

AYAT-AYAT ♥♡♥♡♥ #14

Assalammualaikum w.b.t

CINTA BERMUSIM

Cinta adalah seperti musim yang belaku, musim bunga, tengkujuh, kemarau dan luruh…saat musim bunga pabila baru mulanya suatu percintaan, pertemuan, perkenalan..segalanya adalah indah, manis dirasa saat bersama.


Ketika TENGKUJUH melanda dalam percintaan, pergaduhan, persalahfahaman, cemburu dan marah berlaku, tapi anggaplah semua itu adalah cubaan dalam perhubungan.



KEMARAU dalam percintaan berlaku jika persalahfahaman hilang, kemarau tidak semestinya akan membawa kepada perpisahan meskipun hubungan dalam keretakan


LURUH..suatu yang perit dalam kehidupan sseorang yang bercinta, kerna ianya bukan apa yang dipinta dan diharapkan, gundah di hati hanya diri sendiri yang rasakan, kesakitan cinta seseungguhnya tidak pernah diungkapkan dengan kata-kata…

CINTA bukan suatu yang pahit kalau kita memang mengenalinya sedalam-dalamnya, tetapi cinta adalah suatu pengalamn yang indah..


Sekian, Wassalam...=)




Thursday, 2 February 2012

FREE SWATCH..!! ^O^

Assalammualaikum w.b.t.

Hari ni Yaya xde update bnyk..nk kol 9.30..pm da..nk dekat wktu tido..huu..almklum la smnjak keje ni memang jrang k0t tido lewat..kol 10 mesti da gerak ke tilam kesayangan..heeeee =D..

Juz nak bgtaw today dapat adiah jam tangan!! FREE plak tu..huhu..giler free r..mengada nyer Cik Yaya..xde r..mne de dpt adiah..jam ni actually company mak n ayh sy yg bg..sempena ulg thun ke-100 kot..hohoho (lame dahhh tuuu...) adiah pon glemer jek.. ;p

err..agk pnjg plak gmbr ni..hehe..

ZOOM ckit...hehe..ble bce x tulisn ats kt jam tu..?? ^o^

Haa...lawa x jam 'free' ni..^o^ corak batik lg tu!! warne biru..ade dapat 2..satu lagi wrne coklat..(sume wrne yg xssuai dgn kulit den yg agk golap ni...huuu) tapi xkesahla..mcm ayah cakap, bleh tukar2 pkai jam..sekrng da ade 3 jam...huu (wat pe laa jam bnyk2 ni..) yang lame pon Yaya xtuka2 lg..sbb msih dlm keadaan baik..(tgokla sape yg jaga..^o^ ) lgpon jam tu mmg jnis thn lame.. ^_^ Jam Swatch ni plak..erm..xpenah pkai sblm ni..agak2 tahan lama ke x.. huu kene try dlu la kan.. anyway tq to mak ayh coz bg sy jam ni..wlopon free..akan ku simpan hingga hujung nyawa....jam ini...^o^

p/s: ni pon nk wat entri ke.....adesss..ni la dier Cik Yaya yg da xde idea..huu >,< ciann -blehla dari xde kann

Sekian,Wassalam...

Popular Posts