AMARAN...7 JANUARI & 4 NOVEMBER 2012..!!

Assalammualaikum w.b.t.

Hai..dalam kalendar Islam..sudah masuk pon tahun baru 1433 hijrah..tp bg ikt kalendar biasa..kini sudah hampir pnghujung tahun 2011..ramai yang Yaya tengok cam xsabar nak masuk ke tahun baru 2012..tp..btol ke kamu smua xsbar nak melangkah ke tahun baru 2012...?adakah ianya akan jadi perkara yang mgmbirakan atau mgkin membawa petanda dunia ni hampir berakhir dan hnya menanti masa......

Yaya minat baca buku Mastika..mesti ramai jugak yang tahu kan..tapi sudah xramai anak muda yang membelinye..bg Yaya..memg Yaya xbeli pon..hihi...tapi family Yaya yg beli..famly kami memng da minat baca Mastika ni dari dlu2 lagi..walaupon sekarang bnyk info yg kurng menarik prhatian tp ade sstgh nye jgk yang msih boleh menraik mint utk membaca..dan yang keluaran terbaru ni menarik mint Yaya untuk kongsi bersama dgn saudara2 yang lain untuk kita same2 muhsabh diri sebab Yaya taw memang masih ramai yang xtahu tentang perkara ni coz terlalu leka dengan nikmat dunia yang smentara ni ...dan ape yg Yaya nk kongsi ni tentang apa yang akan berlaku pada 2012...! Baca dengan teliti...(penat Yaya scan ni.... ^o^ )





Adkah perkra seperti dlm filem 2012 akan menjadi kenyataan? Ianya bukan sesuatu yang mustahil bg Allah s.w.t untuk menjadikan ia sesuatu yg realiti..sesunghnya seperti yang kita tgok d gmbr pertama atas ni..'Sesungguhnya pengetahuan ttg hari kiamat itu di sisi Allah, namun masih ramai manusia tidak mengetahuinya....' Wallahualam...kita sebagai hambaNya ape yg kita boleh buat adalah segera bertaubat dan mngisafi dosa2 yg telh kita lakukan smada sedar atau tidak, sengaja atau tidak, kecil atau besar, mintala keampunan padaNya..ssungguhnya dia Maha Penerima taubat jga Maha Pengampun lg Maha Penyayang terutama pada makhluk ciptaan Nya iaitu MANUSIA...

Dan sentiasa berdoa smoga negra kita terselamat dari bencana dan malapetaka besar..dan smoga Allah memanjangkan usia bumi ini lagi...kerna masih ramai lagi umat Islam yang masih leka dan masih tidak sedar lagi akan kedatagan hari Kiamat yang hmpir tiba ini.. 

~ Ya Allah, ampunkan segala dosa kami..berilah petunjuk pada kami dan saudara2 kami ke jalan yg benar Ya Allah...tetap dan kuatkan lah iman kami terhadapMu Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..lindulingilah dri kami semua dari fitnah Dajjal, dari bala bencana dan malapetaka bila tiba hari kiamat Mu kelak,Ya Allah..! Ya Allah..selamatkan lah umat Nabi Muhammad..selamatkanlah Ya Allah..! Selamatkanlah..kami semua Ya Allah..sesungguhnya Kau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Ya Allah..! Amin..amin Ya rabbal alaminn...!

Sekian,Wassalam....


Post a Comment

8 Comments

  1. thanks for the sharing... meremang bulu roma masa baca pasal ni..
    semoga kita semua dilindungi Maha Esa, amiin

    ReplyDelete
  2. thanx for tha info....huhuhu...seram bila baca...

    ReplyDelete
  3. miz novexx - wlcme..mudah2an jg tiada apa yg buruk blaku pd tahun 2012...=)

    ReplyDelete
  4. shahidayaacob - wlcme..xmnta utk pcye sbb ade sstgh kte khurft..tp kita sdri boleh mkaji sdri ape mksd ayt yg tsirt ddlm Al-Quran...kan =)

    ReplyDelete
  5. bgus kita sentiasa igtkan kiamat supaya kita tidak mdah alpa dengan buaian dunia semata-mata

    ReplyDelete
  6. thanks sebab share.
    tak beli lagi mastika bulan Jan. nasib baik ade org share :)

    ReplyDelete