Tuesday, 30 August 2011

ZAMAN SEMAKIN MAJU..SUASANA RAYA MAKIN KURANG TERASA

Assalammualaikum w.b.t

Pagi raya ni awal pagi Yaya da bgun..siapkan kueh raya sume utk diletak kat atas meja..banyak kue..bnyk kerepk..hehe..sume beli..cume kue kurma buatan mak je yg dbuat..da kire macam kue tradisi keluarga Yaya..kalo xde memg xlengkap la raya ni..

Tapi dalam hari raya ni pon..terasa seperti kekurangan..xtaw apa..hmmm.. mak Yaya-"raye tahun ni rase mcm kurang je rase..." Yaya- "ha a...sebab akak xdela tu ea.." "rindu Ecah..(cucu)" mak Yaya kate lagi...hihi..yela..ni baru tahun pertama kami beraya tnpa akak Yaya yang dah duduk kat Kedah ikot suami dia..sbb thun lepas dia da beraya kat cni..raye ke-2 sok bru balik kot..harap selamat  sampai..amin..

Bukan sebab kakak xde je..tapi sebab kesihatan ayah yang kurang baik..pon jadi salah satu punca jugak..kaki masih xbaik lagi..luka blum sembuh..hm.harap ayah cepat sihat mcm dulu..tu la..makan xnk jga..huhu..ckap adik ni xmaw dengar..haihh..susahh... >,<

Lagi..,yang Yaya perhatikan..pon..selain dari Yaya..ada sesetengah orang yang kurang menyambut raya..maksud Yaya..hari raya pon macam xraya je..xtaw kenapa..Yaya sendiri mcm terasa kurang suasana raya..xmacam dulu..time zaman sekolah ren,men..bukan sebb dpt duet raya ok..tapi sebab zaman yang semakin banyk berubh..hmm..cmne agknye bile negra ni da btol2 maju..berkembang pesat..mcm yang selalu di war2kan..dunia teknologi semakin canggih..masih ada lagi ke orang melayu@ yang menyambut hari raya ni meneruskan tradisi nenk moyang dengan bkunjung ke rumah sanak saudara di suatu masa nanti.. -_-?

p/s: kecewa + sedeyh sebab xdpt g beraya p uma sedara-mara..sbb ayh xdpt bnyk bjalan..umm...kawan pon xde..cian btol Yaya ni..huwaaa..dtmbh lg dgn buah hati yang dudk jao..xdpt beraya besama..lg sedihh..huwaaaaa!!


Sekian, Wassalam..=)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016