Hallo00...bertemu lagiii.....

Ari ni kami belaja mengenai work ethic@etika kerja dan juga perbincangan umum mengenai matlamat diri. Hmmm..di pikir2 kan aku xde tetapkan matlamat langsung pon xkire la thn lepas ke..thn ni ke..xde..aku just wat dan lalui je pe saje yang mendatang..huhu ^o^  Tp lecture kami bgtaw..matlamat diri itu penting. Kire mcm target utk tahun tu jgk la..aku pon pikir2 jgk la...ye x ye jgk kan... pe kate aku wat list matlamat aku untuk tahun 2011 ni. walaupon agak terlewat sikit..hihi 
So...ni antara matlamat yang aku nk achieve untuk tahun ni.. :
  1. Untuk diri aku sendiri
  • Of course aku nak hbiskan kursus aku ni sampai habis..selama 4bulan...dari buln Mac-June 2011 dan dpatkan sijil nye..
  • Lepas tu nak dpatkan kerja yang at least bleh bertahan sampai hujung tahun ni..mksd aku bukn smpi hujng thn ni je..tp smpi bile2 la..krja tetap la..kirenye 
  • Dapat simpan duit sebanyak dan sejimat yang boleh dan aku tahu aku boleh lakukannya sebab aku bukan seorang yang shopholic n berbelanje..hihi ^_^ 
  • Beli perkara yang penting shaja dan ketepikan perkara yang xpenting.ok!
  • Dapat bagi duit servis kete kat ayah aku..huhu...n bagi separuh duit byo kete. Nape separuh??hihi..tgok jgk la slary aku bape masa tu..klo dalam 2k bleh jgk la aku byo penuh.tp kalo xsmpai separuh je la. sebab kate aku tu bulanan hampir 5rat..tp untuk pengetahuan kwn2 jgk..ayh aku dan tolong byokan smpai buln 9 thun ni..hihi ^,^ ayah aku memang suka bayo lebih bile ade uet lebih..kan lg snang.bt0l x??
  • Lagi, aku nak wat kerja yang aku dpat tu nti dgn baik.
   
       2. Untuk ibu bapaku
  • Aku nak jalankan tugas sebagai seorang anak yang bagi kebaikan pd org tua..mksd aku aku nak bagi uet la kat mak ayh aku...kan memg tu tgjwb seorng ank..selain drpd mjga mereka dgn baik hingga usia tua mreka.. =) ohohoho 
 
Harapanku dalam tahun 2011 ni:
  • Graduate!
  • Harap dapat keje yang ok@tetap.
  • Dapat slary yang bagus.
  • Dapat beli apa yang nak. ;p
  • Ckop uet tuk bg parents aku.
  • Harap hubungan ku dgn si 'dia' berjalan dengan lancar.~ "Sayang, yang penting kita saling percaya, jujur, setia dan sabar taw..! ^,^ " susahnye kalo xde 4perkara ni...huuu ^_^!!
  • Yang paling penting, semoga pe yang aku harap akan dapat termakbul.aminn...moga aku kuat berusaha!! Chaiy0k! Chaiy0k! ^o^
Itu sahaja dari aku..daaa....

Post a Comment

0 Comments