Wednesday, 14 September 2016

TIP KESIHATAN UNTUK MENCEGAH GOUT

Assalammualaikum w.b.t.

Tip Kesihatan untuk Mencegah Gout

Walaupun gout dapat dikawal dengan pengambilan ubat-ubatan, pesakit gout juga perlu mengamalkan diet pemakanan yang seimbang dan teratur.


TIP NO.1: AIR DURIAN BELANDA 
Durian belanda kaya dengan mineral dan vitamin boleh larut dan sangat berkesan dalam merawat gout dan memperlahankan proses penuaan.

TIP NO.2: AIR 
Pesakit gout disarankan untuk mengamalkan pengambilan air sebanyak 10 gelas sehari (2.5 liter) samada melalui air biasa ataupun air jus. Air dapat membantu menyingkirkan asid urik melalui pembuangan air kecil.

TIP NO.3: PISANG 
Kandungan nutrien di dalam buah pisang, termasuk B6, sangat membantu mengurangkan sakit sendi dan otot.

TIP NO.4: BUAH-BUAHAN AKUES 
Pengambilan buah-buahan yang mengandungi kandungan air yang tinggi seperti tembikai, tembikai susu, buah belimbing dan jambu batu juga sangat penting untuk diamalkan dalam diet seharian.
Info dari : +EZDietClub 

Dapat sesuatu..? Alhamdulillah. Semoga info diatas bermanfaat untuk anda ye ^_^
Sekian,Wassalam..

15 comments:

  1. terima kasih di atas perkongsian.. :)

    ReplyDelete
  2. bab nak minum air banyak tu..akk selalu usaha...tp selalu lupa minum air bila dalam kebusyan

    ReplyDelete
  3. suki hargai entry ni yaya..sbb ayah suki ada gout..boleh diamalkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah suki..moga ada manfaat utk ayh suki ^_^

      Delete
  4. Air durian belanda kalau kakak bukan sebab nak cegah gout tapi kakak memang suka sangat rasa dia Yaya. Makan buah dan jus buah siapa tak suka kan. Cuma kadang tu malas nak blend aje..

    ReplyDelete
  5. Info yang berguna... Tapi durian Belanda tu memang susah nak dpt dh la ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada je sis maria..cuma kurang meluas la pasarannya..huhu

      Delete
  6. pak andak nina ad gout yg teruk jugak tp payah sbb xnk pantang mkn. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ssh nk bg org pntng makan kalo xdpt nk disiplinkan diri..huuu

      Delete
    2. org2 tua ni degil juga.. nasihat taknak dgr. huhu
      bila sakit kesian tgk

      Delete
    3. ye yaya tambah2 warga emas ni degil. apa pun yg muda kena jaga juga 😊

      Delete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016