Tuesday, 1 March 2016

HARGA BARU MINYAK - MAC 2016

Assalammualaikum w.b.t.

OK. Sejak bila Yaya sibuk nak tau pasal rege minyak ni..sebelum ni wat xtau je rege minyak turun naik. Ni siap buat entri bagai..haha..ni semua POYO je Yaya.ngeh3..

Sorry. Biarpun korang dah tau tapi Yaya tetap nak 'ulang tayang' juga pasal harga baru minyak.. Ni harga baru minyak untuk kenderaan ye. Bukan minyak masak, minyak urut, minyak sapi atau yang seumpama dengannya ye... lol ^o^
 
Harga runcit RON95 dan RON97 untuk Mac 2016 masing-masing turun 15 sen serta 10 sen seliter manakala diesel kekal berkuat kuasa tengah malam ini.  Pengusaha stesen minyak ketika dihubungi mengesahkan harga baru RON95 ialah RM1.60 seliter, RON97 pula RM1.95 seliter selepas Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) dan diesel kekal seperti sebelumnya RM1.35 seliter.  Penurunan itu dilihat susulan kejatuhan harga minyak mentah di pasaran dunia.  Harga runcit petrol untuk Februari sebelum ini ialah RM1.75 bagi RON95 manakala RM2.05 untuk RON97 sementara diesel pula RM1.35. (Metro : Isnin, 29 Februari 2016)
 
 
 *Petikan dari HMetro online*

Weee...ni xtaula berita gembira ke hape..tapi still macam xde effect kat Yaya pon...guna 2-2 jenis minyak tu..RON95 untuk motor RON97 untuk kete..tetap harga bayo banyak juga ^o^..tapi yelaa mungkin kira ok la sikit..minyak tu dapat isi lebih sikit dari yang sebelum ni kot..haha..

Apapun Keep it UP DON'T Give Up!! (xde kena mengena =_=" ) lol
Sekian, Wassalam =)

11 comments:

  1. WALAUPUN MINYAK TURUN,TAPI TETAP MEMBEBANKAN RAKYAT DENGAN GST DAN KENAIKKAN BARANG YANG TIDAK MUNGKIN AKAN TURUN..EMMM

    ReplyDelete
  2. Herm walaupun harga minyak turun, harga makanan di kedai makan tetap naik. Kuikui !

    ReplyDelete
  3. 15sen bnyk gak tu, nyesal plak hjng bln ritu Cikna isi mnyk penuh,huhuu....;-(

    ReplyDelete
  4. 15sen bnyk gak tu, nyesal plak hjng bln ritu Cikna isi mnyk penuh,huhuu....;-(

    ReplyDelete
  5. rege minyak turun skit je but still rege2 yg lain naik secara mendadaknye huhu

    syukur Malaysia masih aman. LOL

    Jom Terjah! >> Review Produk Kecantikan & Kesihatan Antarabangsa Terbaik Keluaran RF3 World FirMax3 Malaysia :)

    ReplyDelete
  6. sekarang lagi murah cik yaya..seliter RM1.60 RON95. Yahoooo!!;p

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016