Tuesday, 15 September 2015

PILIH KAWAN

Assalammualaikum w.b.t.

Dalam bersahabat atau berkawan ni memang tidak patut kita memilih kawan.. Namun,tak dinafikan, memang sehingga sekarang masih ramai dari kita yang memilih kawan..nak kawan yang boleh memberi banyak manfaat, yang kaya/berharta, yang cantik/hensem, yang popular je kalau ada kawan yang kurang berharta, kurang rupa xnak dah kawan..
Kalau bagi Yaya, lebih pentingkan kualiti pada satu2 sahabat/kawan tu. Kualiti bermaksud, lebih kurang macam input la,apa yang ada pada kawan tu, kalau dia punya lebih ilmu dari kita, kita jangan segan silu untuk bertanya lebih pada dia, dan kawan tu pula,jika dia seorang kawan/sahabat yang baik, pasti dia tidak akan keberatan untuk berkongsi ilmu dengan kita, 


Atas sebab-sebab yang dinyatakan di atas ni la, kita diGALAKKAN untuk memilih kawan..tapi adalah lebih baik juga jika nak pilih kawan pon,seeloknya sesama kaum la (jantina)..itu lebih baik untuk mengelakkan fitnah. Almaklumlah, kita di hujung hari dunia..hanya menunggu masa...~~

Renung2kan..
Sekian,Wassalam =)

4 comments:

  1. sejujurnya sy memilih kawan. memilih dr segi perangai. soal rupa, harta semua tak pernah lagi sy jadikan ukuran. perangai paling penting.

    ReplyDelete
  2. Susah zaman sekarang ni nak jumpa kawan yang betul2 kawan..

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016