Thursday, 16 July 2015

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK 1436H

Assalammualaikum w.b.t.

Ini akan jadi STICKY POST dalam sepanjang bulan Ramadhan ni..yela,coz bukan semua orang baca setiap hari, ntah ade singgh ke x..(>,< ) Yaya xmau ada yang terlepas baca ni..(sebab kita nak minta MAAF dengan semua orang.. ^_^) Entri ni KHAS untuk mereka-mereka yang mengenali Yaya @ Nurhidayah Mohammad ni,ok... =D

Bulan rahmat yang dinanti-nanti telah kunjung tiba..Alhamdulillah diri ini masih sempat untuk masuk ke dalamnya. Dan, harap dapat selesaikan hingga ke penghujung bulan mulia yang penuh barakah ni..

Di kesempatan ini, seperti rakan-rakan yang lain, Yaya pun nak pohon kemaafan/keampunan dari hujung rambut hingga ke hujung kaki pada rakan-rakan yang mengenali Yaya. Tak kira kenal dari mana, macamana or bagaimana..

Buat kengkawan yang kenal Yaya sejak dari Sekolah Rendah, menengah, kolej or tempat-tempat 'khusus'hehe dan juga rakan-rakan kerja..harap korang maafkan segala salah silap yang telah dilakukan. Mungkin ada yang Yaya senjaga lakukan, mungkin juga tak sengaja..hope dimaafin yaa salahnyaa.. #ehtetibebertukarpulak ;p

Dan jika Yaya ada hutang dengan korang, tolonglah beritahu yee.. #tapirasanyamacamxde #jangancubenaktipuyayapulak huhu >,< Kalau boleh dihalalkan tu, halalkan lah ye.heeee

Lagi, emm MAAF juga jika Yaya ade TERngumpat, TERngata or macam-macam lagi yang 'TERR'pada siapa2 je ye. Kadang-kadang diri xsedar sedang mengata seseorang..ASTAGHFIRULLAHAL'AZIM.. Buat dosa dengan ALLAH, kita cuma perlu mohon keampunan dariNYA..Sesungguhnya DIA Maha Pengampun lagi Maha penyayang..Tapi kalau buat dosa pada sesama manusia ni...ALLAHU..kita perlu minta maaf pada orang tu sampai hari akhir kelak. Yaya xmaulah nanti sampai kena cari korang Jadi Yaya minta maaf ye pada SEMUA (yang tengah membaca ni).

MAAF juga jika ada perkataan-perkataan yang kurang sedap didengar kat telinga yang telah diungkap dari mulut ini yang telah buatkan korang ada yang rasa sakit hati ke, terasa hati ke, buat korang geram ke or apa2 yang sewaktu dengannya. Almaklumlah, saya cuma manusia biasa. Setiap hari buat salah, samada secara sengaja atau tidak disengajakan. Saya sedar juga diri ni banyak kelemahan. Jadi, tolonglah Yaya juga ye, ada salah, silap, tolongla tegur, ingatkan, tapi harap tegur pun dengan cara yang baik ye..heee =D

Last but not least, Yaya tau ramai juga yang ada ngumpat, mengata diri Yaya ni..xkurang juga ada yang buat perkara yang xelok dibelakang Yaya..Yaya tahu semua tu. Macamana tahu? eh adalah....heeee Tapi Yaya xnak jugalah fikir yang buruk, bersangka buruk ni xelok, xbaik, kann..sooooo Tak penting lah dari mana Yaya tahu ke apa ke, yang penting sekarang, Yaya nak korang tahu, Yaya da maafkan SEMUA ORANG..dah halalkan juga makan minum kalau ada, dan kalau ada hutang tuu..er yeke..heeehe =p InsyaAllah (tapi itu untuk jumlah hutang yang kecil la..haha,kalau besar tu err..tolongla jangan buat2 lupa..saya ni pun bukan orang berharta.. >,< ngeee

Banyak betul bebelan Yaya ni..hee luahan hati la katekannn..apa pun SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK, bulan yang penuh barakah, moga kita dapat memperbaiki diri, menambah sebanyak yang boleh amal ibadah yang termampu kita lakukan, lebih baik dari sebelumnya. Mudah-mudahan segala amal ibadah kita diterima oleh NYA.. aminn. InsyaAllah. ^_^


Sekian,Wassalam.. =)

26 comments:

  1. selamat menyambut ramadhan al mubarak :)

    ReplyDelete
  2. walaupun kenal kat blog je tp macam dah lama kenal yaya.. hihi.. cikna pun sama taw..

    maafkan salah silap semua.. selamat berpuasa yaya.. semoga ibadah kita semua diterima & diberkati.. :)

    ReplyDelete
  3. Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak yaya <3

    ReplyDelete
  4. salam ramadhan & selamat berpuasa yaya..;)

    ReplyDelete
  5. asalamualaikum yaya...singgah sini...salam ramadhan dan syawal :-))

    ReplyDelete
  6. kita pun minta maaf ye yaya kalau ada salah. selamat hari raya. ehh?! haha

    ReplyDelete
  7. sedihnya ramadhan akan meninggalkan kita 2-3 hari lagi, Semoga puasa kita adalah puasa mabrur

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum cik yaya., tumpang singgah hujung ramadhan kt sini.,

    ReplyDelete
  9. entry ramadhan sy singgah baca waktu syawal plak.. sori terlambat singgah, huh...

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016