Thursday, 9 April 2015

SEKADAR RENUNGAN : BELUM SAMPAI SERU

Assalammualaikum w.b.t.

Pic from ikramteens

Tahukah anda, Malaikat sentiasa memerhatikan kita.?? Ye. Tak siapa pun dapat lihat Malaikat. Tapi adalah WAJIB bagi kita, untuk mempercayai akan kewujudan para Malaikat kerana itu adalah salah satu daripada RUKUN IMAN.

Setiap para hambaNYA yang tahu dia sedang diperhatikan pasti tidak akan berani untuk melakukan dosa..tapi kita adalah hambanYA yang lemah, tidak ada orang yang terlepas daripada melakukan dosa. Oleh kerana itulah, kita disuruh untuk sentiasa basahkan lidah kita dengan ZIKRULLAH. Perbanyakkan ISTIGHFAR..semoga segala kesilapan, dosa yang kita lakukan samada sedar atau tidak, sengaja atau tidak sengaja, ALLAH SWT mengampuni dosa kita..aminn..

Renung-renungkan....
Sekian,Wassalam

12 comments:

  1. terima kasih sebab berkongsi ni,,,nice entry,,, :) .......yup,,malaikat sentiasa perhatikan kitaa,,,kalaulah kita nampak,,,huh,,tak dapat dibayangkan,,,baik teruss

    ReplyDelete
  2. Terima kasih di atas peringatan. :)

    ReplyDelete
  3. setuju dengan kenyataam diatas :)

    ReplyDelete
  4. Betul la yaya, ramai yang ingat macam tu. Semoga kita tidak termasuk dalam golongan orang yang rugi.Amin

    ReplyDelete
  5. selalu dengar orang sebut tentang tak sampai seru lagi. terutama dalam hal bertudung. malas komen sebab benda ni kalau masing2 ada kesedaran, ada iman, takkan cakap macam tu. kan?

    ReplyDelete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016