Friday, 26 October 2012

7 HARI 7 WARNA: SEHIJAU DAUN

Assalammualaikum w.b.t.
Hmm..nyaman nyer rase tengok warna hijau..di hari Jumaat ni.perasan x? 
^_^
Jumaat – Hijau

Hijau ialah tahap vibration yang menyamai tenaga yang merangsang fungsi Jantung dan Paru-paru.
Pada hari Jumaat, didapati aktiviti klorofil sangat aktif dan membebaskan oksigen pada tahap yang paling maksumum. Kemuncak aktiviti klorofil berlaku pada waktu tengah hari iaitu sejam setelah matahari tergelincir ke barat (sejam setelah solat Jumaat).

Hari Jumaat ialah hari yang sesuai untuk menjalankan senaman pernafasan, bersenam dan beriadah di taman-taman bunga. Senaman pernafasan yang dijalankan pada hari Jumaat akan memeri kesan menakjubkan pada hari ini berbanding hari-hari yang lain.

Biasanya pada hari-hari yang lain kita akan merasa lemas apabila berada dalam himpunan orang ramai. Tetapi amat menghairankan kerana setika di dalam masjid pada waktu solat Jumaat didapati kita tidak merasa lemas atau rimas walaupun saling berhimpit-himpit dengan kesesakkan.
Pada Yaya hijau memang sesuai dengan hari Jumaat sebab ia melambangkan nyaman+segar, sesuai dengan hari terakhir bekerja/sekolah. Hari Jumaat akan rasa lebih relaks bila memakai sesuatu yang hijau..xcaya? cube pakai. ^_^ macam Yaya selalu amalkan =D
*senyum kambing...yg bakal disembelih..huuuuu*
Gambar:Google
Sempena Hari AidilAdha yang jatuh pada hari ini, Jumaat 26hb Oktober 2012 bersamaan dengan 10 Zulhijjah 1433 Hijrh ni, Yaya nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL ADHA/HARI RAYA HAJI/KORBAN bagi seluruh umat Islam didunia terutama blogger2 yang tengah baca entri ni..hehe..semoga segala dosa2 kita yang lalu diampunkan oleh Allah dan amalan2 kita diterima..amin. =)

*26.10.12*
7 HARI 7 WARNA:
Jumaat - Hijau

Sekian, Wassalam =)

11 comments:

  1. kaler hijau sesuai utk refresh minda..

    selamat hari raya, yaya ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kan..=)
      same jgk en.caliph...=D

      Delete
  2. selamat hari Raya Aidiladha ! hehe..thnx singgah arepnakbebel.com

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya aidiladha yaya :)

    ReplyDelete
  4. cantiknye cik yaya punya gbr. wana ade bju wrna hijau sehelai je. hehe

    ReplyDelete
  5. cantiknye cik yaya punya gbr. wana ade bju wrna hijau sehelai je. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. idokla cntik tu ha..pkai bju n tdung lama pon..huuuu
      xde bju raye mcm ni la... >,<

      Delete
  6. pernah terbaca kat mana ntah. kalau stress, lihat pemandangan hijau akan rasa kurang.. betol la kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kan..=) tu la..wrna ni pun penting jgk..
      bleh bg kesembuhn =)

      Delete

Popular Posts

BLOGLIST SEPTEMBER 2016